lørdag den 11. januar 2014

B-day and Christmas treats

B-day and Christmas treats


Sikke begavet jeg blev sidste år. Jeg har altid følt mig privilegeret over at være decemberbarn, bl.a. fordi der er dobbelt-op på hygge og magi i årets hyggeligste måned.

Jeg kan i dette spritnye år se frem til hele to rejser i foråret, nemlig til Athen og Paris. Tænk, jeg kan ikke forstå, at det allerede er fem år siden, jeg sidst var i byernes by, som har været mit hjem af flere omgange.

Jeg glæder mig helt ubeskriveligt meget til gensynet med gode venner og gamle stræder i mit hood i det 9. arrondissement. Og til romantik, gåture langs Seinen, solopgang og pain au chocolat på la Butte, snusen rundt i bogkasserne, vintage-fund og kir royal. For blot at nævne nogle af de få ting, jeg har savnet... Der skal naturligvis også frådses i farverige macarons, gås tur hånd i hånd langs Canal St. Martin og bestiges bakker i Buttes-Chaumont et plus encore.

Athen og Grækenland i det hele taget bliver et helt nyt kapitel for mig - det tæller vist ikke helt længere at have været på Kreta som 15-årig :-). Er der nogle af jer, der har besøgt Athen og kan komme med gode tips til, hvad man kan se, spise og nyde?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar