torsdag den 27. december 2012

Christmas Moments

Så er den søde juletid næsten allerede overstået, og jeg har nuppet en lille blog-pause for at suge til mig af stemningen og de farvestrålende og lykkebringende juleglimt i selskab med dejlige mennesker. Julen er nu noget af det bedste, jeg ved, og tager jeg mig sammen, kan jeg stadig blive helt barnligt rørt af den magi, der ligger i luften og i de sporadiske snekys, det pyntede træ med glitterstads og levende lys og alle de hemmeligheder, der hører med til indhentningen af årets gaver. I juletiden har jeg:

Dækket bord til snydejul med en fin gammel dug 

Beundret den fine lampe på Traktørstedet Ludvigslyst, som serverer lækkert øko-goumetmad i hyggelige omgivelser ved søen i Silkeborg

 Jeg har beundret sneens tunge dyner, som kærligt lagde sig over landet den 23. december. 


Jeg har nydt den fine gamle julepynt, som jeg kan huske tilbage fra min barndom. 

Jeg har bladret i fine gamle konversationsleksika... 

 Jeg har nydt at snakke og spille med min herlige Gudfatter :-)

....og høre bettemusen sige sit første ord 

Vi har spist boller og æblekage hos farmor og oldemor 

Jeg har leget med sne og nisser... 

Og fundet sjove motiver 


Og været i kirke og synge gamle salmer

Jeg har set "vandet være stift" i Disneys Juleshow, som er et absolut must hvert år :-)

 Jeg har selvfølgelig spist en masse sukkergodter

Og spist and og ris à l'amande ved et pænt dækket bord med mormors fine gamle porcelæn 


Jeg har kigget på lys og trommer og Dannebrog og danset om juletræ :-) 

Og trillet masser af lækker konfekt, som naturligvis allerede er væk igen. Haps! 
Har I haft en dejlig jul? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar